Idag gästade Mattias Eriksson, aktieförvaltare på PAM Capital, EFN Direkt och kommenterade Clas Ohlsons senaste rapport.
Rapporten var i linje med förväntningarna och Clas Ohlson visade en organisk tillväxt på 8 procent under kvartalet, varav 4 procent kommer från befintligt bestånd och resterande från nya butiker. Dessutom överraskade Clas Ohlson med en imponerande 13 procents organisk försäljningstillväxt i november – betydligt bättre än förväntningarna. Bolaget har överträffat sitt mål om 5 procents organisk tillväxt under hela 19 månader i rad.
Mattias lyfte fram att Clas Ohlson lyckas i en tuff marknad tack vare sin fokuserade strategi. Genom att inrikta sig på fem starka segment, däribland belysning och städ, kan de erbjuda ett konkurrenskraftigt sortiment och samtidigt upprätthålla en god lönsamhet. Deras marknadsföring, bland annat genom sociala medier, har också varit framgångsrik och bidrar sannolikt till deras starka resultat.
Se hela avsnittet genom att klicka på nedan bild!