top of page

LEDIGA JOBB

Vi söker en Junior Backoffice Specialist

PAM Capital är ett svenskt bolag specialiserat på finansiell rådgivning och kapitalförvaltning med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades år 2002 och erbjuder en rad tjänster inriktade mot både privatpersoner, företag, stiftelser och institutioner, inklusive investeringar i aktier, fonder, obligationer och private equity globalt. Med ett team av kapitalförvaltare och specialister inom bland annat corporate finance, försäkringar samt skatt och familjerätt, erbjuder PAM Capital skräddarsydd service och personligt anpassade finansiella lösningar.

Bolaget är under kraftig tillväxt och vi söker nu en ny kollega som ska stötta kapitalförvaltningsaffären genom att bli en del av vårt Back Office-team där du kan arbeta som timanställd utefter behov.

VAD VI SÖKER
Vi söker en person som gillar ordning och reda och har lätt för att hålla koll på siffror. Du är strukturerad, engagerad och framför allt prestigelös samtidigt som du levererar hög kvalitet och service. Du är van att arbeta mot tydliga deadlines och har ett intresse för investeringar. Du trivs i en tillväxtorganisation där du får hjälpa till att bidra efter bästa förmåga. Du är en engagerad lagspelare som är öppen för att fortsätta förbättras och lära dig.

ROLLEN INOM BACK OFFICE
Du kommer att bli en del av vårt proaktiva Back Office-team på PAM Capital där du kommer arbeta tillsammans med vår administration och vår kapitalförvaltning för att ge stöd till övriga teamet. I teamet finns erfarna specialister inom rådgivning, aktier, räntor, private equity, försäkring, skatt och juridik.
För rätt person finns möjlighet att växa inom koncernen och ta nya steg i karriären både under och efter eventuell studietid. 

 

ARBETSUPPGIFTER

I din roll som Junior Backoffice Specialist kommer du att ha varierande uppgifter för att stötta affären, exempelvis: 
•    Administration av befintliga och nya kunder i form av depåöppningar, insättningar, uttag,  samt hantering av administrativa ärenden kopplade till kundernas investeringar och portföljer.

•    Löpande kontakt med banker, försäkringsbolag och andra samarbetspartners. 

•    Likvidavstämning, värdepappersavstämning och depåavstämning. 

•    Hantera handel i aktie- och räntebärande papper, Corporate Actions, valutaaffärer (FX), flyttuppdrag, emissioner och depåkrediter.

•    Daglig portfölj- och transaktionskontroll 

•    Övriga administrativa ärenden såsom upprättelse av fullmakter, sköta inbetalningskort, premiekontroll, rapportframtagning och informationsutskick till kunder.
 

FÖR ATT LYCKAS I ROLLEN BEHÖVER DU
Studier på högskolenivå, antingen pågående eller avslutade, gärna med ekonomisk inriktning. Branscherfarenhet från exempelvis bank eller fondbolag är meriterande.

ÖVRIGT
Arbetet är på plats på vårt huvudkontor på Mäster Samuelsgatan 20 i Stockholm. Tjänsten är en timanställning och antalet timmar per vecka kan variera men vi räknar med 5-10 timmar/vecka som utgångspunkt.

ANSÖKAN
Ansökningarna kommer att gås igenom löpande. För att ansöka till rollen skickar du ditt CV med tillhörande personligt brev till rekrytering@pamcapital.se

För specifika frågor om tjänsten hänvisas till Niklas Wahlstedt, Head of Wealth Management via niklas.wahlstedt@pamcapital.se.

 

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter här: Behandling av personuppgifter

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Anchor 1
bottom of page